www.arlash.hu

AlidaRita

Kockahas projekt

2017. szeptember 16. - AlidaRita

img_3300.PNG

Sziasztok!

Ma hasznos tippeket és tanácsokat szeretnék veletek megosztani a kockahas eléréséhez. Tudom már vége van a nyárnak, de attól még nézhetünk ki jól. :) A kép rólam készült, hogy lássátok nem a levegőbe beszélek.

Nekem is vannak rosszabb időszakok, amikor nem jutok el sportolni és a táplálkozásra sem figyelek, de mindig eljön az a pont, amikor megint szép hasat szeretnék és pár hét alatt (kevés súly feleslegből, max 2-3 kg) újra formába lendülök. Persze ezek a tippek nagyobb súlyfelesleggel is működnek, csak akkor kicsivel tovább tarthat.

Mindenkinek felhívom a figyelmét, hogy ezek az én saját tapasztalataim! Azt szeretném veletek megosztani, hogy én hogyan csinálom. Bár van sportedzői végzettségem, nem vagyok profi edző. Ha valaki komolyabban akar foglalkozni az edzéssel az keressen fel egy több éves tapasztalattal rendelkező személyi edzőt! Ne egy frissen végzettet. :)

 

Pár jó tanács:

1.Minden nasi tiltott!

Sajnos igen, mindennek ára van. A kockahas titka az alacsony testzsírszázalékban és a megfelelő (izmokat tápláló) táplálék bevitelben rejlik. Szóval lehet, hogy nagyon vékony valaki, de annyira kevés vagy nem megfelő tápanyagot visz be a szervezetébe, hogy csak vékony lesz, de nem feszes. Ezt hívják "Skinny fat" jelenségnek. Szóval tipikusan a vékony, de puha kategória.

Ebből a legnehezebb kockás hasat előállítani, hiszen először meg kell értenie az illetőnek, hogy ennie kell! Sokat! De nem mindegy, hogy mit és mikor.

Tiltó lista:

  • fehér cukor
  • fehér liszt ( tészta, pékáru, )
  • csoki: max napi 1 kocka 70% feletti kakaótartalommal
  • chips
  • cukros üditők
  • zsíros ételek

Egyél sok nyers zöldséget! Például ha nasizhatnékod van, akkor pucolj meg pár répát, készíts hozzá egy alacsony zsírtartamú szószt ( én imádom mustáros tormával) és azt rágcsáld. Figyelj arra is, hogy miért kívánod az édességet. Ha éhségrohamok, főleg kívánós éhségrohamok törnek rád, akkor valami hiányzik a szervezetedből. Mivel a tested nem hülye és tudja, hogy az édességben rengeteg energia van, ezért azt akarja veled etetni. Szóval ha rendesen meg vagy etetve jó szénhidrátokkal ( gondolok itt a lassan felszívódó rostokban gazdag szénhidrátokra) akkor kevesebb az esély arra, hogy felzabálj mindent amit otthon találsz. :D

Magam bőrén tapasztaltam, hogy ha túlzásokba estem a " figyelek a kajára" szituációban, akkor néha ha hazaértem edzésről, olyan érzésem volt, hogy most mindent meg kell ennem ami a hűtőben van különben éhen halok. Ilyenkor össze vissza ettem és mindent elrontottam, amit addig felépítettem. Tanuljatok ebből. Egyetek rendesen. Legyen meg szépen a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora.

2. Dobd ki az étolajat!

Használj inkább kókuszzsírt, vagy egyéb hidegen sajtolt sütéshez alkalmas olajat.

3. Igyál sok folyadékot!

Szénsavmentes víz a legjobb, mivel a cukros üdítők dehidratálnak, szóval több vizet vonnak el a szervezettől. Ihatsz napi pár bögre csalán teát vagy más tisztító hatású teát is.

4. Edzés súlyokkal, vagy saját testsúllyal

Megmondom őszintén, hogy külön hasazni keveset szoktam, mivel ha súlyokkal edzek, akkor elegendő terhelést kap a hasam. De mi van, ha nem jutok el edzőterembe?! Akkor jön a saját testsúlyos edzés, a TRX, Kettleball, gumiszalag és a PLANK. Nem vagyok az a nagy gyurma Gyuri. Lejárok, edzegetek, de beauty bloggerként nem ez a fő vonalam. Szeretem ha feszes a bőröm és jó érzéssel tölt el ha kicsit átmozgatom a testem. Ha vissza akarom nyerni a formám, akkor sokkal nagyobb hangsúlyt fektetek a táplálkozásra, mint az edzésre. Persze ez a kettő Ying és Yang, egyik a másik nélkül nem működik. De nem csak ez a két dolog befolyásolja azt, hogy milyen testben élsz. Az 5. pontban olyan témákra térek ki, amiről sokszor elfelejtenek szólni, úgyhogy most fussuk át ezeket is.

5. Figyeld a tested üzeneteit!

Itt gondolok azokra az ételekre, amiktől felpuffad a hasad, vagy kiütések lesznek az arcodon. De nem árt azzal is tisztában lenni, hogy milyen táplálék kiegészítőkre van szüksége a szervezetünknek és mi az amit nem tolerál. 

Van még egy dolog, ami meghatározhatja a fogyásunk, illetve az edzésünk sikerességét, de erről egy bővebb cikk készült, mert sokan elhanyagolják a fontosságukat, illetve nem rendelkeznek kellő információval róluk.

A cikk folytatásáért kattints IDE.

YOUTUBE: Alidarita

FACEBOOK: Alidatita

INSTAGRAM: alidaritablog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása