www.arlash.hu

AlidaRita

Átállás természetes samponra

2017. július 27. - AlidaRita

Sziasztok!

Szeretném veletek megosztani azokat a tapasztalataimat, amiket a természetes samponokra való átálláskor tapasztaltam. Előtte nem figyeltem, hogy szilikon mentes, parabén mentes és egyéb anyagoktól mentes samponokat használjak. Viszont, amikor elkezdtem ezeket használni, furcsa dolgokat tapasztaltam.

1.

Hajmosásnál nem éreztem azt a megszokott "csúszós" érzést a hajamon, amit azelőtt a szilikonnak köszönhetett a hajam. A szilikon egy réteget képezve bevonja a hajat, amely így könnyen kezelhetővé és fényessé válik. Egy darabig. A  szilikonon alatt szó szerint megfullad a hajunk. Sajnos ezt elfelejtik velük közölni. 

"Ha hosszú távon használunk szilikonos termékeket, akkor a szilikonos anyagok felgyülemlenek a hajon, akárcsak egy szigetelő réteg, bevonják a hajszálakat. Ennek következménye, hogy a különböző hajápoló szerek nem tudják kifejteni a hatásukat a hajszálakon, például a hajszínezők  is emiatt kevésbé hatnak. Mindez azt is eredményezi. hogy a hajkorona kiszárad, fakóvá válik, és ez a hatás még nyilvánvalóbb vékony szálú, kis térfogatú haj esetén.

 
Mivel a hajrostokat is elzárja, befullasztja, ezen összhatások miatt a samponokban, hajápolási készítményekben egyre inkább mellőzik a szilikont. Vannak termékek ahol  fokozatosan csökkentik a mennyiségét."- forrás 
Ezen kívül érdemes kerülni a tartósítószereket, színezékeket,parfümöt és egyéb vegyszereket. Ezek mind károsítják és kiszárítják a hajat.

 

2.

Az első ponthoz kapcsolódóan, volt még egy negatív tapasztalatom, az pedig, hogy sokkal nehezebb volt kifésülni. Szerencsére ez az állapot nem tartott olyan sokáig. Körülbelül a 4-5 hajmosásnál már könnyen kifésültem még a vizes hajamat is. Ha azt érzitek, hogy nagyon kócos a hajatok, akkor inkább várjatok egy kicsit míg megszárad, vagy megszárítjátok. Nagyon sérülékeny a haj vizesen. Csak akkor fésülöm ki a vizes hajam, ha szinte siklik benne a fésű.

3.

Mint írtam ezek a negatív tapasztalatok körülbelül a 4.-5. hajmosásig tartottak. Aztán szépen fokozatosan újjá született a hajam. Éreztem, ahogy szinte megtisztult minden káros anyagtól. Ezt a törődés azzal hálálta meg,hogy sokkal fényesebb, puhább, könnyebben kezelhetőbb és kevésbé zsírosodó lett. Most már nem váltanék újból szilikon és egyéb káros összetevőket tartalmazó samponra. Előtte mindig elégedett voltam a samponjaimmal, mert hajmosás után olyan csúszósnak és puhának éreztem a hajam. Bele se gondoltam, hogy azért kell 3. hajat mosnom, mert teljesen kiszárította a hajvégeimet és zsírossá tette a fejbőröm. Azt gondoltam, hogy ilyen a hajtípusom. 

Ha valaki eléri a 3. szintet és végig szenvedi azt a pár hetet, amikor tisztul a haj, akkor utána sokkal elégedettebb és boldogabb lesz a hajkoronájával. :)

A sampon, amit én használok a Greener Cosmetics samponja zsíros hajra. Ez egy 100%-ban természetes összetevőket tartalmazó vegán sampon, amit természetesen nem teszteltek állatokon. A Greener Cosmetics oldaláról rendeltem 2590 Forintért.

Remélem ti is adtok egy esélyt a hajatoknak és száműzitek a  fürdőből azokat a káros anyagokat, amik tönkreteszik a hajatokat. Figyeljétek meg, hogy milyen hálás lesz érte. :)

Amennyiben te is keresed a megoldást a gyorsan zsírosodó hajadra, kattints IDE és olvasd el a Megoldás zsíros hajra 5 lépésben című bejegyzésem. :)

Puszilok mindenkit

Alida

Megtaláltok Facebookon és Instagramon is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása